Ὁ ἀνθελληνισμὸς ποὺ ἀντιμάχεται ὁ Μιχαὴλ δὲν εἶναι ὁ πρῶτος ἀνθελληνισμὸς ποὺ γνώρισε ὁ Ἑλληνισμός. Ἀφήνοντας τὶς προχριστιανικὲς ἐκφάνσεις τοῦ φαινομένου, θὰ ἀρκεστοῦμε ἐδῶ στὴν ἀναφορὰ στὸν παπικὸ ἀντιχριστιανικὸ ἀνθελληνισμό. Ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ πάπα Νικόλαου Α΄, ἐπὶ Μεγάλου Φωτίου, ποὺ ὁ Μιχαὴλ ἐπισημαίνει
Ένα ιστολόγιο και ένα e-book για τον Αναστάσιο Μιχαήλ, τον πρώτο Έλληνα Ακαδημαϊκό. Έναν λησμονημένο διδάσκαλο του Γένους, που στα 1707 εξηγούσε στην Ακαδημία του Βερολίνου, τι είναι ο Ελληνισμός. Ο Λόγος του μαρτυρία αδιάσειστη για την συνείδηση των Ελλήνων στα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2013
Ο μεσαιωνικός ανθελληνισμός
Ὁ ἀνθελληνισμὸς ποὺ ἀντιμάχεται ὁ Μιχαὴλ δὲν εἶναι ὁ πρῶτος ἀνθελληνισμὸς ποὺ γνώρισε ὁ Ἑλληνισμός. Ἀφήνοντας τὶς προχριστιανικὲς ἐκφάνσεις τοῦ φαινομένου, θὰ ἀρκεστοῦμε ἐδῶ στὴν ἀναφορὰ στὸν παπικὸ ἀντιχριστιανικὸ ἀνθελληνισμό. Ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ πάπα Νικόλαου Α΄, ἐπὶ Μεγάλου Φωτίου, ποὺ ὁ Μιχαὴλ ἐπισημαίνει
Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013
Η συνέχεια της ελληνικής γλώσσας
Κάθε ἑλληνικὸ λογοτέχνημα εἶναι καλό, ἀλλὰ κάθε ἐποχὴ ἔχει τὶς δικές της προτιμήσεις. Καὶ τὰ ὁμηρικὰ ἔπη ποὺ εἶναι τὰ κορυφαῖα ὅλων, δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ τὰ προσεγγίσει καὶ νὰ τὰ κατανοήσει παρὰ μόνο μέσῳ τοῦ ἐμβριθέστερου σχολιαστῆ τους, τοῦ Εὐσταθίου Θεσσαλονίκης. Παρόμοια εἶναι καὶ ἡ φιλολογικὴ δεινότητα τοῦ Μεγάλου Φωτίου, κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ ὁποίου ὁ Λέων Ἀλλάτιος (1588-1669)[1] θεωρεῖ ὅτι χάθηκε τὸ ποιητικὸ πνεῦμα τῶν Ἑλλήνων. Ἐπὶ τοῦ σοφοῦ Φωτίου, ποὺ ἦταν κοσμημένος μὲ τόση πολυμάθεια! Ἀλλὰ καλὰ τὰ γράφει γιὰ τὸν Φώτιο
Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2013
Οι π.Χ. και μ.Χ. Έλληνες
Σημειώνει ο Μιχαήλ:
Τὸ γεγονὸς
πώς, ἐπειδὴ πλεόν ἦταν χριστιανοὶ οἱ Ἕλληνες δὲν συμμετεῖχαν σὲ διονυσιακὰ
ὄργια καὶ δὲν χόρευαν σὲ ἔξαλλες γιορτὲς τοῦ Πάνα, ἂν καὶ κάπου-κάπου κρυφὰ
συνέβαιναν ἀπὸ ὁρισμένους καὶ τέτοια, δὲν σημαίνει πὼς ἔχασαν καὶ τὴν
λογοτεχνικὴ καὶ ποιητικὴ δεινότητα τῶν ἀρχαίων προγόνων. Καὶ δὲν τὴν ἔχασαν,
ἐπειδὴ
Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013
Ο ρωμαίικος και ο φράγκικος Μεσαίωνας
Κατόπιν ὁ Μιχαὴλ ἐγκαταλείπει τὴν γλωσσολογία καὶ ἐπιστρέφει στὴν ἱστορικὴ ἀνάλυση. Ἡ Ἑλλάδα, γράφει, γύρω στὸ 1000 μ.Χ. εὐημεροῦσε. Οἱ αὐτοκράτορες Λέων Στ΄ ὁ Σοφός (886-912), Ἀλέξανδρος Γ΄ (912-913), Κωνσταντῖνος Ζ΄ ὁ Πορφυρογέννητος (909-959), Ρωμανὸς Α΄ Λεκαπηνός (920-944), Νικηφόρος Β΄ Φωκᾶς (963-969), Ἰωάννης Τσιμισκῆς (969-976) καὶ Βασίλειος Β΄ ὁ Βουλγαροκτόνος (976-1025) εἶχαν νικήσει
Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2013
Οι Έλληνες και η Οθωμανική Αυτοκρατορία (13ος αι. - 1922)
Σύλλογος Κωνσταντινουπολιτών
Ακαδημαϊκό Έτος:
2013 - 2014
Διδάσκων: Χαράλαμπος Μηνάογλου,
Διδάκτωρ Νεότερης Ιστορίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Τα
σεμινάρια θα αφορούν στην Ιστορία της
Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και θα
εστιάζονται στην δράση και τον ρόλο των
Ελλήνων υπηκόων της. Θα εξετάζονται ιδιαίτερα ζητήματα όπως η συνείδηση των
Ελλήνων υποδούλων, η θέση τους στο οθωμανικό σύστημα, ο ρόλος του Οικουμενικού
Πατριαρχείου και των Φαναριωτών, τα επαναστατικά κινήματα
Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013
Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013
Ελληνισμός και Ρώμη
Ἐμεῖς δὲν ἀρνούμεθα ὅτι ἡ παλαιὰ Ρώμη κυρίευσε κάποτε τὴν ἀρχαία Ἑλλάδα, ἀλλὰ ὑποστηρίζουμε ὅτι τότε ἡ γλώσσα τῶν ἡττημένων κυρίευσε τοὺς νικητές. Καὶ αὐτὸ πρῶτοι ἀπὸ ὅλους ὁμολογοῦν μαζί μας οἱ ἴδιοι οἱ αὐτοκράτορες, οἱ ὁποῖοι, ἂν καὶ ἦταν Ρωμαῖοι στὴν καταγωγή, προτιμοῦσαν νὰ φιλοσοφοῦν, νὰ ὁμιλοῦν καὶ νὰ γράφουν ἑλληνικά. Ἐπειδὴ ἡ γλώσσα τῶν ὑπηκόων Ἑλλήνων τοὺς ἔδινε περισσότερες δυνατότητες τόσο στὰ θεωρητικὰ ζητήματα ὅσο καὶ στὰ πρακτικά, γιὰ αὐτὸ δὲν τὸ θεώρησαν κακό, ἀλλὰ καὶ πολὺ ὠφέλιμο
Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)