Ένα ιστολόγιο και ένα e-book για τον Αναστάσιο Μιχαήλ, τον πρώτο Έλληνα Ακαδημαϊκό. Έναν λησμονημένο διδάσκαλο του Γένους, που στα 1707 εξηγούσε στην Ακαδημία του Βερολίνου, τι είναι ο Ελληνισμός. Ο Λόγος του μαρτυρία αδιάσειστη για την συνείδηση των Ελλήνων στα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013
Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013
Ελληνισμός και Ρώμη
Ἐμεῖς δὲν ἀρνούμεθα ὅτι ἡ παλαιὰ Ρώμη κυρίευσε κάποτε τὴν ἀρχαία Ἑλλάδα, ἀλλὰ ὑποστηρίζουμε ὅτι τότε ἡ γλώσσα τῶν ἡττημένων κυρίευσε τοὺς νικητές. Καὶ αὐτὸ πρῶτοι ἀπὸ ὅλους ὁμολογοῦν μαζί μας οἱ ἴδιοι οἱ αὐτοκράτορες, οἱ ὁποῖοι, ἂν καὶ ἦταν Ρωμαῖοι στὴν καταγωγή, προτιμοῦσαν νὰ φιλοσοφοῦν, νὰ ὁμιλοῦν καὶ νὰ γράφουν ἑλληνικά. Ἐπειδὴ ἡ γλώσσα τῶν ὑπηκόων Ἑλλήνων τοὺς ἔδινε περισσότερες δυνατότητες τόσο στὰ θεωρητικὰ ζητήματα ὅσο καὶ στὰ πρακτικά, γιὰ αὐτὸ δὲν τὸ θεώρησαν κακό, ἀλλὰ καὶ πολὺ ὠφέλιμο
Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2013
Σάββατο 31 Αυγούστου 2013
Η παρουσία των ελληνικών σε Ανατολή και Δύση
Μήπως ὅμως οἱ διάφορες ξενικὲς λέξεις, ποὺ παρεισέφρυσαν στὴν ἑλληνικὴ σὲ καιροὺς ποὺ ἡ Ἑλλάδα βρέθηκε ὑπὸ ξένες κυριαχίες, τόσο ἀπὸ δυτικοὺς ὅσο καὶ ἀπὸ ἀνατολικοὺς λαούς, δὲν τὴν ἔβλαψαν ἀλλὰ τὴν ὠφέλησαν; Ἐπειδὴ ἡ ἑλληνικὴ κυριάρχησε σὲ δημοκρατίες, σὲ ἀριστοκρατίες, σὲ βασιλεῖες καὶ σὲ δύο αὐτοκρατορίες, τὴν Ἀνατολικὴ Ρωμαϊκὴ καὶ τὴν Δυτικὴ Φραγκικὴ Αὐτοκρατορία. Ἂς δοῦν λοιπὸν οἱ ἑλληνοκατήγοροι τὶ ἔχει προσφέρει σὲ αὐτές, δηλαδὴ στὸν χριστιανικὸ κόσμο, ἡ ἑλληνικὴ γλώσσα. Καὶ ἂς ἀναλογιστοῦν ποῦ θὰ βρίσκονταν ἐκεῖνοι, ἂν δὲν γνώριζαν ἑλληνικά, τὰ ὁποῖα
Δευτέρα 26 Αυγούστου 2013
Σάββατο 24 Αυγούστου 2013
Το e-book στο Google Books
Ο Αναστάσιος Μιχαήλ ο Μακεδών στο Google Books:
Εκτενής προεπισκόπηση του βιβλίου
Απαραίτητο για ειδικούς και μη που θέλουν να κατανοήσουν τι είναι ο Ελληνισμός!
Τρίτη 20 Αυγούστου 2013
Ο Αναστάσιος Μιχαήλ για τους άλλους ορθοδόξους λαούς και τον εξελληνισμό τους
Θεωρεῖ ὅτι ὅσοι βλαχόφωνοι σὰν τὸν Καντεμὶρ ἔλαβαν ἑλληνικὴ παιδεία, τυπικὰ μόνο μποροῦν νὰ ὀνομάζονται Βλάχοι (Ρουμάνοι), ἀλλὰ στὴν οὐσία ἔχουν πλήρως ἐξελληνιστεῖ. Καὶ αὐτὸ ὀφείλεται σὲ μεγάλο βαθμὸ στὴν κοινὴ ὀρθόδοξη πίστη. Τὰ ἴδια συμβαίνουν μὲ τοὺς Ἀρβανίτες καὶ τοὺς Βούλγαρους, οἱ ὁποῖοι χρησιμοποιοῦν στὶς περισσότερες ἐκκλησίες τους τὴν ἑλληνικὴ γλώσσα στὶς ἀκολουθίες καὶ τῶν ὁποίων οἱ ἐπίσκοποι εἶναι εἴτε Ἕλληνες, εἴτε ἐξελληνισμένοι, ὅπως συμβαίνει καὶ μὲ τοὺς δασκάλους τους[1]. Καὶ αὐτὰ τὰ ἔθνη, ἀλλὰ καὶ ὅσα βρίσκονται ἀκόμη βορειότερα καὶ εἶναι ὀρθόδοξα,
Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013
Η μαρτυρία του Αναστασίου Μιχαήλ για την ελληνική γλώσσα του καιρού του
Εἶναι φυσικὸ βέβαια ἡ ἑλληνικὴ νὰ ἔχει ὑποστεῖ μία ἐξέλιξη, καθὼς οἱ Ἕλληνες ἔφτασαν νὰ κατέχουν κάποτε σχεδὸν ὅλον τὸν κόσμο καὶ τὰ βάρβαρα ἔθνη καὶ ταξίδεψαν στὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης, καὶ ὅ,τι καλὸ βρῆκαν ἐκεῖ, σὰν τὶς μέλισσες τὸ συνέλεξαν καὶ τὸ μετέφεραν στὴν πατρίδα τους, γιὰ νὰ τὴν καταστήσουν θέαμα ὠφέλιμο γιὰ ὅλον τὸν κόσμο . Κατέστησαν ἔτσι τὴν γλώσσα τους κτῆμα ὅλων τῶν ἐθνῶν ἀκόμη καὶ τῶν πλέον βαρβάρων,
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)