Εἶναι φυσικὸ βέβαια ἡ ἑλληνικὴ νὰ ἔχει ὑποστεῖ μία ἐξέλιξη, καθὼς οἱ Ἕλληνες ἔφτασαν νὰ κατέχουν κάποτε σχεδὸν ὅλον τὸν κόσμο καὶ τὰ βάρβαρα ἔθνη καὶ ταξίδεψαν στὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης, καὶ ὅ,τι καλὸ βρῆκαν ἐκεῖ, σὰν τὶς μέλισσες τὸ συνέλεξαν καὶ τὸ μετέφεραν στὴν πατρίδα τους, γιὰ νὰ τὴν καταστήσουν θέαμα ὠφέλιμο γιὰ ὅλον τὸν κόσμο . Κατέστησαν ἔτσι τὴν γλώσσα τους κτῆμα ὅλων τῶν ἐθνῶν ἀκόμη καὶ τῶν πλέον βαρβάρων,
Ένα ιστολόγιο και ένα e-book για τον Αναστάσιο Μιχαήλ, τον πρώτο Έλληνα Ακαδημαϊκό. Έναν λησμονημένο διδάσκαλο του Γένους, που στα 1707 εξηγούσε στην Ακαδημία του Βερολίνου, τι είναι ο Ελληνισμός. Ο Λόγος του μαρτυρία αδιάσειστη για την συνείδηση των Ελλήνων στα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013
Δευτέρα 12 Αυγούστου 2013
Ο Αλέξανδρος Ελλάδιος για τον Ελληνισμό της εποχής του
Ὅπως καὶ νὰ ἔχουν τὰ πράγματα, ἂς ξέρουν οἱ πάντες: ἐγὼ γεννήθηκα καὶ εἶμαι Ἕλληνας, καὶ δὲν διστάζω νὰ ἐπιτεθῶ σὲ κανέναν, προκειμένου νὰ ὑποστηρίξω τὴν πατρίδα μου καὶ τοὺς συμπατριῶτες μου, καὶ μάλιστα ἐφόσον τοὺς βλέπω νὰ παθαίνουν ἀπὸ ἀδικία τέτοιες συμφορές. Ὁ χρόνος ἄλλαξε πολλά, ἀλλὰ οἱ Ἕλληνες δὲν ἔπαψαν νὰ εἶναι Ἕλληνες.
Αλέξανδρος Ελλάδιος, 1714
Σάββατο 10 Αυγούστου 2013
Ποιος ήταν ο Αναστάσιος Μιχαήλ
Ὁ Ἀναστάσιος Μιχαὴλ ὑπῆρξε ὁ πρῶτος Ἕλληνας Ἀκαδημαϊκός. Στὰ 1707 κατέστη ἐξωτερικὸ μέλος τῆς Ἀκαδημίας τοῦ Βραδεμβούργου (Βερολίνου), ἡ ὁποία εἶχε ἱδρυθεῖ στὰ 1700 μὲ πρῶτο πρόεδρο τὸν Gottfried Wilhelm Leibniz (1646-1716) . Διέπρεψε ὡς ἑλληνιστής ,
Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013
Διάθεση του e-book
Το e-book Ο Αναστάσιος Μιχαήλ ο Μακεδών και ο Λόγος περί Ελληνισμού ανέβηκε σήμερα και θα διατίθεται από την ηλεκτρονική πλατφόρμα PayHip εδώ .
Ο Αναστάσιος Μιχαήλ και ο Λόγος περί Ελληνισμού
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Στο βιβλίο αυτό σχολιάζουμε ένα γνωστό, αλλά σχεδόν χαμένο έργο του Αναστάσιου Μιχαήλ. Πρόκειται για το συνήθως αναφερόμενο στην βιβλιογραφία ως Περιηγηματικόν Πυκτάτιον. Η ενδελεχής μελέτης του έργου και η προσπέλαση της -είναι αλήθεια- δύσκολης γλωσσικής μορφής, στην οποία συντάχθηκε, μας οδήγησαν στο συμπέρασμα πως δεν πρόκειται για περιηγητικό κείμενο, αλλά για έναν Λόγο περί Ελληνισμού. Αφού δίνουμε μία εξήγηση για την μορφή στην οποία μας έχει σωθεί το κείμενο,
Κυριακή 4 Αυγούστου 2013
Σάββατο 3 Αυγούστου 2013
Ὁ Ἀναστάσιος Μιχαὴλ γιὰ τὴν Μακεδονία
Οἱ ἀνθέλληνες τοῦ καιροῦ του 17ου αιώνα μοιάζουν κατά τὸν Μιχαὴλ μὲ τὸν Δημοσθένη. Ὅπως καὶ ἐκεῖνος χαρακτήριζε τοὺς Μακεδόνες βάρβαρους, δηλαδὴ μὴ Ἕλληνες, ἐπειδὴ πολιτικὰ ἀντιπαθοῦσε τὸν Φίλιππο, δὲν σημαίνει πὼς ἄλλαξε ἡ πραγματικότητα καὶ ἡ Μακεδονία ἔπαψε νὰ ἀποτελεῖ ἐπαρχία τῆς Ἑλλάδος. Οὔτε ἀλλάζει ἡ προϊστορία, σύμφωνα μὲ τὴν ὁποία κοιτίδα τῶν Ἑλλήνων εἶναι ἡ συγγενὴς καὶ γείτων τῆς Μακεδονίας,
Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013
Anastasius Michael Macedo
Πέρα όμως από τον θαυμασμό που φαίνεται πως προκάλεσε στον γερμανικό κόσμο η ελληνομάθεια του , το γεγονός καθεαυτό πως ένας Μακεδόνας (υπογραφόταν ως Anastasius Michael Macedo) που ζει στην Ευρώπη καθίσταται εξωτερικό μέλος της αρχαιότερης γερμανικής Ακαδημίας, έχει την σημασία του. Η αποδοχή του γίνεται στην βάση ακριβώς της παραδοχής της συνέχειας του Ελληνισμού στα νεότερα χρόνια. Ο Μιχαήλ
Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013
Ο ανθελληνισμός κατά την πρώιμη νεότερη εποχή (15ος-18ος αι.)
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ (E-BOOK) ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΕΙ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ
Ἔτσι, στὸν Λόγο αὐτὸν τοῦ Μιχαὴλ θὰ πρέπει νὰ δοῦμε τὴν πρώτη ὀργανωμένη προσπάθεια ἀπὸ ἑλληνικῆς πλευρᾶς νὰ δοθεῖ μία -ἀποστομωτικὴ εἶναι ἀλήθεια- ἀπάντηση στὸν νεώτερο ἀνθελληνισμό. Μὲ τὸν ὅρο θέλουμε νὰ δηλώσουμε τὸ σύνολο τῶν κειμένων, τῶν ὁμιλιῶν καὶ τῶν ἐνεργειῶν, τὰ ὁποῖα κατὰ τὴν πρώιμη νεότερη ἐποχὴ καταφέρονταν κατὰ τοῦ ὑπόδουλου Ἑλληνισμοῦ. Πρόκειται πραγματικὰ γιὰ ἕνα φαινόμενο νέο, σίγουρα νεωτερικότερο, ἀπὸ τὸν Νέο Ἑλληνισμό. Καὶ δὲν παραδοξολογοῦμε ἑπόμενοι τὸν Μιχαὴλ καὶ τὸ ὕφος του. Εἶναι μία πρωτοφανὴς προσπάθεια νὰ προπαγανδιστεῖ, ὄχι πὼς ὁ Ἑλληνισμὸς εἶναι κάτι τὸ κακό, πὼς σφάλλει, πὼς βλάπτει, ἀλλὰ πὼς ἁπλῶς δὲν ὑπάρχει. Εἶναι οὐσιαστικὰ ἡ ἀπαρχὴ τῆς σημερινῆς θεώρησης ὁρισμένων περὶ
Ἔτσι, στὸν Λόγο αὐτὸν τοῦ Μιχαὴλ θὰ πρέπει νὰ δοῦμε τὴν πρώτη ὀργανωμένη προσπάθεια ἀπὸ ἑλληνικῆς πλευρᾶς νὰ δοθεῖ μία -ἀποστομωτικὴ εἶναι ἀλήθεια- ἀπάντηση στὸν νεώτερο ἀνθελληνισμό. Μὲ τὸν ὅρο θέλουμε νὰ δηλώσουμε τὸ σύνολο τῶν κειμένων, τῶν ὁμιλιῶν καὶ τῶν ἐνεργειῶν, τὰ ὁποῖα κατὰ τὴν πρώιμη νεότερη ἐποχὴ καταφέρονταν κατὰ τοῦ ὑπόδουλου Ἑλληνισμοῦ. Πρόκειται πραγματικὰ γιὰ ἕνα φαινόμενο νέο, σίγουρα νεωτερικότερο, ἀπὸ τὸν Νέο Ἑλληνισμό. Καὶ δὲν παραδοξολογοῦμε ἑπόμενοι τὸν Μιχαὴλ καὶ τὸ ὕφος του. Εἶναι μία πρωτοφανὴς προσπάθεια νὰ προπαγανδιστεῖ, ὄχι πὼς ὁ Ἑλληνισμὸς εἶναι κάτι τὸ κακό, πὼς σφάλλει, πὼς βλάπτει, ἀλλὰ πὼς ἁπλῶς δὲν ὑπάρχει. Εἶναι οὐσιαστικὰ ἡ ἀπαρχὴ τῆς σημερινῆς θεώρησης ὁρισμένων περὶ
Η υπεράσπιση του Ελληνισμού στην Ευρώπη
Ὁ στόχος ποὺ θέλησε νὰ ἐπιτύχει ὁ Μιχαὴλ μὲ τὴν προσφώνησή του πρὸς τὴν ἀκαδημία τοῦ Βραδεμβούργου (Βερολίνου) ἦταν ἀναμφισβήτητα ἡ προβολὴ τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ ἡ ἀποκατάσταση τῆς ἀλήθειας σχετικὰ μὲ αὐτὸν στὴν Εὐρώπη. Ταυτόχρονα, ὅμως, τὸ ἔργο λειτούργησε καὶ ὡς ἕνα σημαντικὸ ἐπιστημονικὸ πόνημα ἀνάμεσα στοὺς Εὐρωπαίους Ἑλληνιστές, οἱ ὁποῖοι πλέον εἶχαν καὶ μία αὐθεντικὴ μαρτυρία περὶ ἑλληνικῆς γλώσσας καὶ περὶ τοῦ Ἑλληνισμοῦ τῆς ἐποχῆς τους, ἐφόσον αὐτὴ κατατέθηκε ἀπὸ κάποιον ποὺ ἦταν τὸ γένος Ἕλλην καὶ εἶχε τὴν ἑλληνικὴ ὡς μητρική του γλώσσα. Ὁ κεντρικὸς σκοπός, ἡ προβολὴ τοῦ Ἑλληνισμοῦ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)